Fag
- Engelsk (5998)
- Norsk (5659)
- Spansk (2408)
- Naturfag (2145)
- Matematikk (2048)
- Tysk (1398)
- Helse- og oppvekstfag (1178)
- Samfunnsfag (1016)
- KRLE (893)
- Tverrfaglig (839)
- Sosialkunnskap (788)
- Religion og etikk (607)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
- Kjemi (197)
Trinn
- 10. trinn (5163)
- 8. trinn (5163)
- 9. trinn (5163)
- 5. trinn (3199)
- 6. trinn (3199)
- 7. trinn (3199)
- 1. trinn (1908)
- 2. trinn (1908)
- Vg1 (1908)
- 3. trinn (1895)
- 4. trinn (1845)
- Vg2 (963)
- Vg3 (743)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
Nøkkelord
5997 treff
-
Innhente og framstille data HS
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data RM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Geometri BA
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
PytagorassetningenI denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
MålestokkI denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
FormlikhetI denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G23–G26I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Binære tall IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Bits og bytesI løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.
-
Binære tall EL
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Bits og bytesI løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Geometri DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G30–G35I disse oppgavene skal vi regne ut volum og overflate av ulike figurer.