Hopp til hovedinnhold

Søk

9 treff

  • Tekster om språk og identitet

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Stolt av det samiske

    TROMSØ (VG): VG har snakket med fire unge samer om hvordan det er å være samisk i 2021. Alle fire er stolte av kulturen sin – men det kan også oppleves ubehagelig å vise den frem.

    Gruppefoto av tre samiske ungdommer, fra venstre i kofte Lemet Máhtte Eira Sara, Ingrid Sundberg, og Emilie-Madelen Biti-Jenssen. De står utendørs på en gangvei ved en bygning. Snø i bakgrunn.
  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Stolt av det samiske

    TROMSØ (VG): VG har snakket med fire unge samer om hvordan det er å være samisk i 2021. Alle fire er stolte av kulturen sin – men det kan også oppleves ubehagelig å vise den frem.

  • Terminprøve 10. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Stolt av det samiske

    TROMSØ (VG): VG har snakket med fire unge samer om hvordan det er å være samisk i 2021. Alle fire er stolte av kulturen sin – men det kan også oppleves ubehagelig å vise den frem.

    Biret Helene Eira i egensydd kofte. Hun snurrer rundt slik at kofta svinger utover.
  • Terminprøve 9. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Stolt av det samiske

    TROMSØ (VG): VG har snakket med fire unge samer om hvordan det er å være samisk i 2021. Alle fire er stolte av kulturen sin – men det kan også oppleves ubehagelig å vise den frem.

    Biret Helene Eira i egensydd kofte. Hun snurrer rundt slik at kofta svinger utover.
  • Terminprøver høst 23

    Terminprøver

    Artikkel

    Terminprøve 10. trinn høst 2023

    Her finner du filene tilknyttet høstens terminprøve i matematikk. Du kan velge mellom en fleksibel variant og en tradisjonell variant. Les mer om forskjellen i artikkelen.

  • Terminprøve 10. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

  • Terminprøve 9. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

  • Om Matemagisk

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Hvordan fremme utforskende samtaler i matematikk?

    Å bli god på å lede produktive helklassesamtaler er et kraftfullt verktøy for å lykkes med utforsking i klasserommet. Gjennom samtalene ønsker vi å få tak i elevenes tenkning, deres resonnementer og ideer. Å lede denne type samtaler er utfordrende, men øvelse gjør mester!

  • Velkommen til Matemagisk 5–7

    Matemagisk 5–7 Bokstøtte

    Artikkel

    Hvordan fremme utforskende samtaler i matematikk?

    Å bli god på å lede produktive helklassesamtaler er et kraftfullt verktøy for å lykkes med utforsking i klasserommet. Gjennom samtalene ønsker vi å få tak i elevenes tenkning, deres resonnementer og ideer. Å lede denne type samtaler er utfordrende, men øvelse gjør mester!