Fag
- Engelsk (122)
- Samfunnsfag (93)
- Naturfag (77)
- Tverrfaglig (38)
- Tysk (30)
- Spansk (21)
- Norsk (18)
- KRLE (12)
- Matematikk (8)
- Religion og etikk (1)
Trinn
- 5. trinn (348)
- 6. trinn (348)
- 7. trinn (348)
- 10. trinn (59)
- 8. trinn (59)
- 9. trinn (59)
- 1. trinn (41)
- 2. trinn (41)
- 3. trinn (41)
- 4. trinn (41)
- Vg1 (5)
- Vg3 (4)
- Vg2 (3)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (172)
- folkehelse og livsmestring (145)
- utforsk (136)
- Engelsk (126)
- bærekraftig utvikling (119)
- skrive (108)
- pdf (106)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (92)
- rød tekst (92)
- Lese (85)
351 treff
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Skattejakt
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SkattejaktLæringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Kids Can Save the Planet
Quest 5–7
Læringsløp
Find outUtforskende oppgave hvor elevene skal fortelle om barn som har gjort en forskjell.
-
Intro – The Three Rs
Quest 5–7
Læringsløp
Earth, We’re in it TogetherSang knyttet til bærekraftig utvikling.
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.
-
Songs
Quest 5–7
Artikkel
The 3 Rs SongEn sang om de tre r-ene reduce , reuse og recycle .
-
January, February
Quest 5–7
Video
-
Dyreliv i nord
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyreliv i nordElevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver.
-
Vikingene og tinget
Arena 5–7
Læringsløp
Vikingene og tingetHusker du vikingene? I filmer, bøker og fortellinger blir de ofte framstilt som voldelige typer. Men de hadde også et system av lover og regler for å løse konflikter på fredelig vis.Husker du vikingene? I filmer, bøker og fortellinger blir de ofte framstilt som voldelige typer. Men de hadde også et system av lover og regler for å løse konflikter på fredelig vis.
-
Hva vet dere om jorda vår?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om jorda vår?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 .
-
Films
Momente 2
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Quest News - NettiquetteWatch a film about nettiquette.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Do you think any of your talents will be important in your life?Listen to these children and discuss the question.