Hopp til hovedinnhold

Søk

10756 treff

  • 6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag

  • 8. trinn

    Leute 8–10

    Artikkel

    2 Das ist Deutsch

    Her finner du alle lydfilene til kapittel 2.

  • 3 Identitet – hvem er vi?

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    3 Identitet – hvem er vi?

  • 10. trinn

    Leute 8–10

    Artikkel

    2 Leute, Leute

    Her finner du alle lydfiler til kapittel 2.

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • 9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier.

  • Lydfiler

    Gente 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Gente 9.

  • Lærerveiledning

    Arena 8–10

    Innholdspakke

    Lærerveiledning

    Her finner du lærerveiledning til Arena 10.

  • 4 Nasjonalisme

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kapittelveiledning

    4 Nasjonalisme

    En tribune full av mennesker som jubler. De vifter med norske flagg og holder opp plakater.
  • 7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge

    Arena 8–10

    Artikkel

    Kilder

    Kilder brukt i kapittel 7.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Antallet 0

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    Vi øver på matematikk.

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Plass på, over og under

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppsummering

    Lek og utforsk med lykkehjulet.

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Skrive 7

    Vi skriver 7.

  • Firkantet form

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppgave 3

    Vi sporer flateformer.

  • Tiervenner

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppsummering

    Vi gjør en oppsummeringsoppgave.