Fag
Trinn
- 10. trinn (14)
- 8. trinn (14)
- 9. trinn (14)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 5. trinn (6)
- 6. trinn (6)
- 7. trinn (6)
- 4. trinn (5)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Roald Dahl (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
14 treff
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Les om det å vokse opp
Fabel 8–10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Opplegg til Marshmallowsmaskinen
Biblioteket
Artikkel
MarshmallowsmaskinenNummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.
-
Opplegg til Luridiumstyven
Biblioteket
Artikkel
LuridiumstyvenNummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.
-
Til lærer
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet – en innføringHva er ytringsfrihet, og hvorfor er akkurat denne friheten så viktig?
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.
-
Terminprøve 9. trinn vår 2023
Terminprøver 8-10
Læringsløp
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Terminprøve 10. trinn vår 2023
Terminprøver 8-10
Læringsløp
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Terminprøve 10. trinn vår 2022
Terminprøver 8-10
Læringsløp
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Terminprøve 8. trinn vår 2023
Terminprøver 8-10
Læringsløp
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?