Fag
- Engelsk (154)
- Samfunnsfag (76)
- Tysk (40)
- Naturfag (38)
- Tverrfaglig (38)
- Norsk (13)
- Spansk (11)
- Matematikk (8)
- KRLE (7)
Trinn
- 5. trinn (321)
- 6. trinn (321)
- 7. trinn (321)
- 1. trinn (58)
- 2. trinn (58)
- 3. trinn (58)
- 4. trinn (58)
- 10. trinn (45)
- 8. trinn (45)
- 9. trinn (45)
- Vg1 (4)
- Vg2 (2)
- Vg3 (2)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
321 treff
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Kids Can Save the Planet
Quest 5–7
Læringsløp
Find outUtforskende oppgave hvor elevene skal fortelle om barn som har gjort en forskjell.
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.
-
Other texts
Quest 5–7
Artikkel
Top 10 Acts of FriendshipEn liste over ting som er hyggelig å gjøre for en venn.En liste over ting som er hyggelig å gjøre for en venn.
-
The Sutton Hoo Treasure
Quest 5–7
Læringsløp
The Gokstad shipTekst som sammenligner Gokstadskipet og skipet som ble funnet på Sutton Hoo.
-
January, February
Quest 5–7
Video
-
Factual texts
Momente 2
Artikkel
Gaming Is LifeTekst om gaming.
-
Vikingene og tinget
Arena 5–7
Læringsløp
Vikingene og tingetHusker du vikingene? I filmer, bøker og fortellinger blir de ofte framstilt som voldelige typer. Men de hadde også et system av lover og regler for å løse konflikter på fredelig vis.Husker du vikingene? I filmer, bøker og fortellinger blir de ofte framstilt som voldelige typer. Men de hadde også et system av lover og regler for å løse konflikter på fredelig vis.
-
Travelling to London
Momente 2
Læringsløp
Travelling to LondonTekst om å reise til London.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Quest News - NettiquetteWatch a film about nettiquette.
-
USA
Quest 5–7
Artikkel
American SportsEn tekst om cheerleading, baseball, amerikansk fotball og basketball.En tekst om cheerleading, baseball, amerikansk fotball og basketball.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Do you think any of your talents will be important in your life?Listen to these children and discuss the question.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Fortsett å drømme!Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke.