Hopp til hovedinnhold

Søk

5277 treff

  • Innhente og framstille data HS

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data RM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Geometri BA

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Pytagorassetningen

    I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. 

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Målestokk

    I denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Formlikhet

    I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G23–G26

    I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.

  • Addisjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver 2

    Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.

  • Utforsk!

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Digitalt kapittel

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Aktiviteter

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

    Quiz-quiz-bytt

    Dette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.

  • Matemagisk 1–4

    Matemagisk 1–4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Store spørsmål 1-4

    Store spørsmål 1-4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Nøkkelstoff

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Menneskerettigheter

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Lag en plakat

    Du skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.

  • Blandinger og løsninger

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Skille sand fra vann

    Bland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.

    Analog aktivitet inne
  • Binære tall IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Bits og bytes

    I løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.

  • Binære tall EL

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Bits og bytes

    I løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.

  • Hvorfor trenger vi å høre til?

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp