Fag
Trinn
- 10. trinn (7)
- 8. trinn (7)
- 9. trinn (7)
- 1. trinn (5)
- 2. trinn (5)
- 3. trinn (5)
- 5. trinn (5)
- 6. trinn (5)
- 7. trinn (5)
- 4. trinn (4)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Forfatter
- Mari Eggen Sager (4)
- Jo Nesbø (3)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nina E. Grøntvedt (2)
- Olav Hove (2)
- Vegard Markhus (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Arnulf Øverland (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Aslak Dørum (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Ellisiv Solskinnsbakk (1)
- Emilie Fongen (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
Nøkkelord
4 treff
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Myter og eventyr
Biblioteket
Artikkel
Eventyr for alleEventyr for alle er en serie på 10 kjente og kjære eventyr fra hele verden, gjenfortalt på en engasjerende og lettfattelig måte.
-
Kaikaikai
Innhold under utvikling
Artikkel
Ny artikkel med nye embeds og greier!Søkesøkesøke.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.