Fag
Trinn
- 10. trinn (12)
- 8. trinn (12)
- 9. trinn (12)
- 1. trinn (11)
- 2. trinn (11)
- 3. trinn (11)
- 4. trinn (11)
- 5. trinn (11)
- 6. trinn (11)
- 7. trinn (11)
Forfatter
- Mari Eggen Sager (4)
- Jo Nesbø (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nina E. Grøntvedt (2)
- Olav Hove (2)
- Vegard Markhus (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Aslak Dørum (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Ellisiv Solskinnsbakk (1)
- Emilie Fongen (1)
Nøkkelord
11 treff
-
Opplegg til Luridiumstyven
Biblioteket
Artikkel
LuridiumstyvenNummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.
-
Opplegg til Marshmallowsmaskinen
Biblioteket
Artikkel
MarshmallowsmaskinenNummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.Nummer 3 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktors prompepulverNummer 1 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og det store gullrøverietNummer 4 i serien Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Stjele-FridaNummer 3 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Pannekake-FridaNummer 4 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Doktor-FridaNummer 2 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Med lyd
Biblioteket
Artikkel
Monster-FridaNummer 1 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Til lærer
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet – en innføringHva er ytringsfrihet, og hvorfor er akkurat denne friheten så viktig?
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.