Fag
- Engelsk (5889)
- Norsk (5310)
- Matematikk (3758)
- Naturfag (2161)
- Spansk (1748)
- Tysk (1420)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1152)
- Samfunnsfag (1020)
- Tverrfaglig (858)
- Religion og etikk (751)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
- Kjemi (199)
- Geografi og geofag (160)
Trinn
- 10. trinn (3708)
- 8. trinn (3708)
- 9. trinn (3708)
- Vg1 (2264)
- 5. trinn (1881)
- 6. trinn (1881)
- 7. trinn (1881)
- Vg2 (1408)
- 1. trinn (940)
- 2. trinn (940)
- 3. trinn (927)
- 4. trinn (927)
- Vg3 (293)
Forfatter
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Klaus Mann (3)
- Line Engstrøm (3)
- Wolfgang Borchert (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Ane Christiansen (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Demian Vitanza (1)
- Kapittel 13 (1)
Nøkkelord
- KRLE (57)
- utforsk (53)
- folkehelse og livsmestring (50)
- Livet på jorda (49)
- bærekraftig utvikling (49)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- jorda og universet (32)
- UK (28)
- stoffer (26)
- Biologisk mangfold (25)
- Storbritannia (25)
- energi og krefter (25)
4929 treff
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Visste du at ...?Tekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Samenes årstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Bærekraftig utviklingHva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
9 Das haben wir erfundenHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 9. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Arkeologen fortellerOppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"Oppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
15 Es war einmalHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 15. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Fluesmekker: Løst sammensatte verbDenne oppgaven trener elevene på ordforråd.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Exit-lapperDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Det bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring og kan gjennomføres på alle temaer.
-
Artikler
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
SmartklokkeinvasjonenNye tall fra Medietilsynet viser at mer enn en fjerdedel av norske niåringer har en klokke de kan ringe med og som foreldrene kan bruke til å ha oversikt over hvor barna er. Hva gjør det med barndommen, hvis ungene alltid er under oppsyn? Les saken på NRK.no .
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
HinduismeTekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Samisk identitet og kultur
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Tabu-kortKort som skrives ut. Tilhører øvelsen der man forklarer begreper uten å bruke tabuord. Temaer er sosialisering, identitet og kultur.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Vaisakhi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Forsøk
Naturfag SF
Artikkel
1. Molekylmodeller av næringsstoffeneIngreszsz
-
Vesak
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
18 Endlich Ferien!Her finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 18. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metodeI de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.I de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video