Fag
- Norsk (5494)
- Engelsk (4764)
- Matematikk (1611)
- Naturfag (1279)
- Spansk (1224)
- Sosialkunnskap (869)
- KRLE (846)
- Tverrfaglig (827)
- Samfunnsfag (795)
- Religion og etikk (690)
- Tysk (625)
- Psykologi (480)
- Historie (287)
- Informasjonsteknologi (284)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (2677)
- 8. trinn (2677)
- 9. trinn (2677)
- Vg1 (1918)
- 5. trinn (1682)
- 6. trinn (1682)
- 7. trinn (1682)
- Vg2 (1664)
- Vg3 (902)
- 1. trinn (867)
- 2. trinn (867)
- 3. trinn (854)
- 4. trinn (854)
Forfatter
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Helle Aarnes (1)
- Kazu Kibuishi (1)
- Kereen Getten (1)
Nøkkelord
- utforsk (53)
- folkehelse og livsmestring (50)
- Livet på jorda (49)
- bærekraftig utvikling (49)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (35)
- English speaking countries (32)
- jorda og universet (32)
- lese (28)
- norsk (27)
- stoffer (26)
- Biologisk mangfold (25)
- UK (25)
- energi og krefter (25)
3436 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Fordypningsoppgaver
Psykologi 1–2
Artikkel
BoyhoodSe filmen «Boyhood» og svar deretter på spørsmålene.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Video
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Når mobbingen kan foregå 24 timer i døgnetAlle vet at det er galt å mobbe. Likevel blir 50 000 barn og unge i Norge mobbet av sine medelever.
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1–2
Video
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Ivan Pavlov: Klassisk betingingIvan Pavlovs (1849–1936) eksperiment, som viser hvordan vi lærer gjennom assosiasjoner, er et av de mest kjente eksperimentene i psykologihistorien.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Hukommelse og hjerneforskningHukommelsen er en av de mest grunnleggende egenskapene hos oss mennesker. Den er limet som gir livet sammenheng og mening. Og hjernen er kjernen for hukommelsen.
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
TankekartEn rask oversikt over innholdet i kapitlet.