Fag
- Engelsk (6679)
- Norsk (6548)
- Matematikk (3439)
- Naturfag (2925)
- Spansk (1608)
- Tysk (1539)
- Samfunnsfag (1505)
- KRLE (1111)
- Tverrfaglig (980)
- Religion og etikk (820)
- Sosialkunnskap (788)
- Fransk (680)
- Mat og helse (259)
- Kunst og håndverk (211)
- Kroppsøving (88)
Trinn
- 10. trinn (2314)
- 8. trinn (2314)
- 9. trinn (2314)
- 1. trinn (1805)
- 2. trinn (1805)
- 3. trinn (1792)
- 4. trinn (1792)
- 5. trinn (1455)
- 6. trinn (1455)
- 7. trinn (1455)
- Vg2 (1155)
- Vg3 (1092)
- Vg1 (658)
Forfatter
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- André Bjerke (3)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Linn Skåber (3)
- Amalie Skram (2)
- Cecil Bødker (2)
- Cezinando (Kristoffer Cezinando Karlsen) (2)
- Fredrik Strohkirchen (2)
- Gulraiz Sharif (2)
- Inger Johanne Sæterbakk (2)
- Ingrid Spilde (2)
Nøkkelord
5376 treff
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Oppsummering av trinn 1 til trinn 4Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Målenheter
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Følg stienI Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.
-
Spor av religion
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Inspirert av BibelenDu skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.
-
Kristendommen
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Merkelige merkedagerI Norge feires fastelavn, jonsok (sankthans), olsok, luciadagen og halloween. Finn ut hva som er bakgrunnen for feiringene. Lag en presentasjon, en podkast eller en digital fortelling.
-
Urfolks religioner
Store spørsmål 8–10
Artikkel
TotemdyrOfte trodde man at et spesielt dyr var knyttet til ens egen stamme – et totemdyr. Hvis du skulle velge et spesielt dyr du føler deg spesielt knyttet til – et totemdyr – hva skulle det være? Begrunn svaret. Velg et totemdyr for hele klassen og lag et kunstverk ut av det.
-
2 Brøk og desimaltall
Matemagisk 8–10
Innholdspakke
2 Brøk og desimaltallNedenfor finner du lærerveiledning til kapittel 2.
-
Byggekloss 6: Sidelengder som er algebraiske uttrykk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske forholdstallUtforsk forholdstall mellom figurer. Se på eksemplet og løs oppgavene.
-
Likninger med brøker og parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske med vippehuskerBruk vippehuskene for å utforske likninger.
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Bygg mangekanter med fyrstikkeringress
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstreUtforsk og beskriv mønstre.
-
Å lage matematiske modeller
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Praktiske situasjoner vi kan beskrive med funksjonerDel av læringsløpet Å lage matematiske modeller i Matemagisk 10.
-
Byggekloss 3: Pytagoras’ setning
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Problemløsing med Pytagoras’ setningLøs oppgavene med Pytagoras’ setning.