Fag
- Norsk (5144)
- Engelsk (4633)
- Matematikk (3379)
- Naturfag (1336)
- KRLE (1117)
- Tverrfaglig (858)
- Religion og etikk (846)
- Samfunnsfag (811)
- Tysk (639)
- Spansk (559)
- Psykologi (483)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Sosialkunnskap (213)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (4750)
- 8. trinn (4750)
- 9. trinn (4750)
- 5. trinn (4182)
- 6. trinn (4182)
- 7. trinn (4182)
- 1. trinn (3625)
- 2. trinn (3625)
- 3. trinn (3613)
- 4. trinn (3561)
- Vg1 (3379)
- Vg2 (2775)
- Vg3 (1279)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Mari Eggen Sager (4)
- Alf Tomas Tønnessen (3)
- Jo Nesbø (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Erik Mustad (2)
- Nina E. Grøntvedt (2)
- Olav Hove (2)
- Roald Dahl (2)
- Stephen King (2)
- Vegard Markhus (2)
- Abdulrazak Gurnah (1)
- Agnes Ravatn (1)
Nøkkelord
7685 treff
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Visste du at ...?Tekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
The Arriver’s Tale
Scope 1–2
Læringsløp
The Arriver’s Taleas told to Abdulrazak Gurnah
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Samenes årstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Arkeologen fortellerOppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"Oppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
LandssvikoppgjøretOkkupasjonstida kløyvde det norske samfunnet like inn til margen. Ved krigens slutt sto et stort flertall som følte at de representerte den norske nasjonen, mot et mindretall som av flertallet ble oppfattet som unasjonale.
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
Den andre verdenskrigen og folkemordDette bør du kunne fra kapittel 52, «Den andre verdenskrigen», og kapittel 54, «Folkemord og forbrytelser mot menneskeheten».
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
Fredsslutninger og internasjonale organisasjonerDette bør du kunne fra kapittel 56, «Fredsslutninger og internasjonale organisasjoner», og kapittel 57, «Den kalde krigen».
-
Dialogues
Quest 1–4
Artikkel
Welcome Back to School!Tekst i læringsløpet "Back to School" i temaet "So Cool! Back to School".
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
HinduismeTekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
Perspektiver på utviklingHva er utvikling og hvordan skal vi forstå den menneskelige utviklingen og vårt forhold til omgivelsene og andre arter?
-
Å studere en historisk person
Grunnbok i historie
Læringsløp
Helheter og delerMennesket er delen og sammenhengen mennesket inngår, i er helheten.
-
Chapter Resources
Scope 1–2
Artikkel
Short Version: Singapore – A Case Against Democracy?Below you can read a shorter version of the text “Singapore – A Case Against Democracy?”.
-
Depp vs. Heard: Freedom of Expression in the Age of Social Media
Scope 1–2
Læringsløp
Heard's op-edBelow, you will find a link to Amber Heard's op-ed fra 2018. US actor Johnny Depp arriving at the Fairfax County Circuit Court in Fairfax, Virginia, on April 13, 2022; and actress Amber Heard leaving the Fairfax County Circuit Court on April 11, 2022.
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
Totalitære bevegelserKommunister og fascister var bitre fiender. Om noen hadde fortalt en kommunist eller fascist i mellomkrigstida at de hadde felles trekk, ville de ha blånektet: Kommunisme og fascisme var som ild og vann. Likevel var det viktige likhetstrekk mellom de to ideologiene.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Å dele historien inn i perioder
Grunnbok i historie
Læringsløp
Tradisjonell europeisk inndelingNår historien deles inn i perioder, må det alltid gis en begrunnelse for hva som markerer begynnelsen og slutten på perioden – og hva som er periodens særpreg.
-
Vaisakhi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
What Writing Is
Scope 1–2
Læringsløp
What Writing IsRead the text below. Read the text below.
-
The Great Gatsby: Record and Reflect
Scope 1–2
Læringsløp
Dialogue 3: “You can’t repeat the past”First check your vocabulary, then practice your lines and finally make a recording of the dialouge.
-
The Best of Both Worlds?
Scope 1–2
Artikkel
Where Are You From?Listen to the sound file and answer the questions.