Fag
Trinn
- 1. trinn (8)
- 10. trinn (8)
- 2. trinn (8)
- 3. trinn (8)
- 4. trinn (8)
- 5. trinn (8)
- 6. trinn (8)
- 7. trinn (8)
- 8. trinn (8)
- 9. trinn (8)
Forfatter
- Mari Eggen Sager (4)
- Nina E. Grøntvedt (4)
- Annelen Brastad (3)
- Jo Nesbø (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Line Baugstø (2)
- Olav Hove (2)
- Vegard Markhus (2)
- Anders Totland (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Aslak Dørum (1)
- Dana Manouchehri (1)
Nøkkelord
8 treff
-
Opplegg til Luridiumstyven
Biblioteket
Artikkel
LuridiumstyvenNummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.
-
Opplegg til Marshmallowsmaskinen
Biblioteket
Artikkel
MarshmallowsmaskinenNummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.
-
Nye bøker i Biblioteket
Biblioteket
Artikkel
Happy Ending, liksom?Nummer 4 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
Nye bøker i Biblioteket
Biblioteket
Artikkel
SupersommerNummer 3 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
Odas dagbok
Biblioteket
Artikkel
Absolutt ukyssaNummer 2 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
Odas dagbok
Biblioteket
Artikkel
Hei, det er meg!Nummer 1 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Så lenge ingen ser ossDenne teksten består av ulike utdrag fra ungdomsromanen Så lenge ingen ser oss av Anders Totland. I tillegg til hovedpersonen (Jon) møter vi faren til kameraten hans (Kjartan) samt Jons mor, lillebror (Lukas) og stefar (Ole). Boka ble utgitt i 2017.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.