Fag
Trinn
- 10. trinn (52)
- 8. trinn (52)
- 9. trinn (52)
- Vg1 (4)
- Vg2 (4)
- Vg3 (4)
- 1. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 4. trinn (2)
- 5. trinn (2)
- 6. trinn (2)
- 7. trinn (2)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Roald Dahl (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
52 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Det hasterTenkeskriv i et par minutter: Hva tenker du når du hører uttrykket generasjon prestasjon ? Diskuter i klassen: Hva er det viktigste man kan lære i den tiden mens man er ungdom?Tenkeskriv i et par minutter: Hva tenker du når du hører uttrykket generasjon prestasjon ? Diskuter i klassen: Hva er det viktigste man kan lære i den tiden mens man er ungdom?
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Til forberedelse: Krig og konflikt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler. Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Natt til torsdag 24. februar invaderte russiske styrker Ukraina.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Karens julHvorfor er det noen som gruer seg til jul og andre høytider, tror du? Hva kan hver og en gjøre for å hjelpe dem som gruer seg? Skriv ned noen tanker om det. Hvordan tror du det var å leve i Kristiania på slutten av 1800-tallet, i forhold til i dag? Tenkeskriv i tre minutter.Hvorfor er det noen som gruer seg til jul og andre høytider, tror du? Hva kan hver og en gjøre for å hjelpe dem som gruer seg? Skriv ned noen tanker om det. Hvordan tror du det var å leve i Kristiania på slutten av 1800-tallet, i forhold til i dag? Tenkeskriv i tre minutter.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.
-
Arbeid med faget
Stages 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger
-
Julestemning
Tverrfaglig 8–10
Artikkel
Karens julHvorfor er det noen som gruer seg til jul og andre høytider, tror du? Hva kan hver og en gjøre for å hjelpe dem som gruer seg? Skriv ned noen tanker om det. Hvordan tror du det var å leve i Kristiania på slutten av 1800-tallet, i forhold til i dag? Tenkeskriv i tre minutter.Hvorfor er det noen som gruer seg til jul og andre høytider, tror du? Hva kan hver og en gjøre for å hjelpe dem som gruer seg? Skriv ned noen tanker om det. Hvordan tror du det var å leve i Kristiania på slutten av 1800-tallet, i forhold til i dag? Tenkeskriv i tre minutter.
-
Reasons to Learn English
Stages 8–10
Læringsløp
Reasons to Learn EnglishLook at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?
-
Whatif
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointLook at the girl in the picture. What is she worried about? Write down your thoughts in a notebook.
-
The Three Little Pigs
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerCreative Corner Work in groups of six and role-play the story. You will need a narrator, the three little pigs, the wolf and Red Riding Hood.
-
Finding a Friend
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointMake an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning