Hopp til hovedinnhold

Søk

52 treff

  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    S8_K02_L03_Vocabulary

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Word Power

    S8_K02_L03_WP

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Understanding

    Cloubi, S8_K02_L03_Understanding

    En thumb for forståelse. Den viser linjer og et forstørrelsesglass som forstørrer deler av linjene.
  • Ex Poser

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Role-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin. 

    Thumbnail.
  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Det haster

    Tenkeskriv i et par minutter: Hva tenker du når du hører uttrykket generasjon prestasjon ? Diskuter i klassen: Hva er det viktigste man kan lære i den tiden mens man er ungdom?Tenkeskriv i et par minutter: Hva tenker du når du hører uttrykket generasjon prestasjon ? Diskuter i klassen: Hva er det viktigste man kan lære i den tiden mens man er ungdom?

  • The World’s Oldest First Grader

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Find the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.

    Thumbnail.
  • Hogwarts

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary for greeting people

    How do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Til forberedelse: Krig og konflikt

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Hvordan kunne det skje?

    Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler. Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler. 

    24. februar 2022, Kyiv, Ukraina: Ukrainske brannmenn reagerer på et rakettangrep på en boligbygning som ble angrepet av russiske militærstyrker under invasjonen nær Kyiv.
  • Other verb tasks

    Stages 8–10

    Artikkel

    Subject and verb

    Marker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.

    Thumbnail.
  • Viktige stemmer

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Hvordan kunne det skje?

    Natt til torsdag 24. februar invaderte russiske styrker Ukraina. 

    24. februar 2022, Kyiv, Ukraina: Ukrainske brannmenn reagerer på et rakettangrep på en boligbygning som ble angrepet av russiske militærstyrker under invasjonen nær Kyiv.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Spelling

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Crossword

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Frida

    Biblioteket

    Artikkel

    Stjele-Frida

    Nummer 3 i Frida-serien av Mari Sager.

    Forhåndsvisning av bokomslag
  • Kapittelveiledning med fasit 8–10

    Stages 8–10

    Artikkel

    Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamen

    Å komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på. 

  • Arbeid med faget

    Stages 8–10 Bokstøtte

    Artikkel

    Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?

    Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger

  • Reasons to Learn English

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Reasons to Learn English

    Look at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?

  • Whatif

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Starting Point

    Look at the girl in the picture. What is she worried about? Write down your thoughts in a notebook.

    En thumb for trykk. Den viser en hånd med pekefingeren ut som trykker.
  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Creative Corner Work in groups of six and role-play the story. You will need a narrator, the three little pigs, the wolf and Red Riding Hood.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Finding a Friend

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Starting Point

    Make an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning

    En thumb for trykk. Den viser en hånd med pekefingeren ut som trykker.
  • Arbeid med faget

    Stages 8–10 Bokstøtte

    Artikkel

    Vurdering for læring, støtte og respons underveis

    Når vi ber elevene våre skrive tekster på engelsk, ber vi dem om å bruke en sammensatt kompetanse, hvor de må kombinere kunnskap om språk, innhold og struktur. For at resultatet skal bli godt, trenger elevene veiledning og tilbakemelding underveis. Det er dette denne artikkelen skal handle om. Oppskrifter på mange typer tekster finner elevene i Stages-bøkene.  Elevene trenger en oppskrift – en liste med ingredienser og en instruks som tar dem steg for steg gjennom prosessen.  Det er mange måter å hjelpe eleven på.  Den responsen som vi gir elevene våre, må være så forståelig og konkret som mulig.

    Thumbnail.