143 treff
-
Oppstart – Fortellinger om Jesus
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Fortellinger om JesusLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesLæringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Hva er filosofi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva er filosofi?Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
En dråpe i havetTekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"
-
Oppstart – Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Fortellingen om ...Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hvordan vet vi noe om Jesus?Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Oppstart – Årstider og kalendere
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Årstider og kalendereLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"
-
Oppstart – Mennesket og jordkloden
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Mennesket og jordklodenLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"
-
Kalender og årstider
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Å regne tidenTekst i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i temaet "Årstider og kalendere"