193 treff
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hvordan vet vi noe om Jesus?Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."
-
Oppstart – Mennesket og jordkloden
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Mennesket og jordklodenLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Å følge en oppskrift
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Brett papirflyAktivitet fra læringsløpet "Å følge oppskrifter" i temaet "Programmering".Aktivitet fra læringsløpet "Å følge oppskrifter" i temaet "Programmering".
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
En dråpe i havetTekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Å følge en oppskrift
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å følge en oppskriftLæringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"
-
Å bruke løkker
Matemagisk 1–4
Læringsløp
LøkkerArtikkel fra læringsløp om løkker i temaet "Programmering".Artikkel fra læringsløp om løkker i temaet "Programmering".
-
Å styre hva som skal skje
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvis jeg trykker på knappen, så ...Aktivitet fra læringsløpet "Å styre hva som skal skje" i temaet "Programmering".Aktivitet fra læringsløpet "Å styre hva som skal skje" i temaet "Programmering".
-
Oppstart – Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Fortellingen om ...Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesLæringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Hva er filosofi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva er filosofi?Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Å bruke variabler
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å bruke variablerLæringsløp om variabler, i temaet "Programmering".Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Oppstart – Årstider og kalendere
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Årstider og kalendereLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".