Fag
Trinn
- 10. trinn (51)
- 8. trinn (51)
- 9. trinn (51)
- 1. trinn (3)
- 2. trinn (3)
- 3. trinn (3)
- 4. trinn (3)
- 5. trinn (3)
- 6. trinn (3)
- 7. trinn (3)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Roald Dahl (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
51 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Tekster om alt det andre
Fabel 8–10
Artikkel
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseUtdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.Utdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseStart Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?Start Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Litterær tekst
-
Til forberedelse: Krig og konflikt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler. Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
WebsitesVåre anbefalte nettsider til Stages 8.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
FilmsVåre filmanbefalinger til Stages 8.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
BooksVåre bokanbefalinger til Stages 8:
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Når rettighet står mot rettighetI diskusjoner om menneskerettigheter er tanken ofte at de stiller minstekrav til myndighetene om hvordan de får behandle innbyggerne. Når menneskerettigheter kommer i konflikt, stemmer ikke dette bildet lenger. Bildetekst
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Natt til torsdag 24. februar invaderte russiske styrker Ukraina.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Amazing stories
Stages 8–10
Litterær tekst