Fag
Trinn
- 10. trinn (49)
- 8. trinn (49)
- 9. trinn (49)
- 1. trinn (4)
- 2. trinn (4)
- 3. trinn (4)
- 4. trinn (4)
- 5. trinn (4)
- 6. trinn (4)
- 7. trinn (4)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
- Vg3 (1)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Roald Dahl (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
49 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Les om det å vokse opp
Fabel 8–10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Litterær tekst
UngdomsfødselHva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?Hva forbinder du med ordene fødsel og ungdomstid ?
-
Til forberedelse: Krig og konflikt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler. Bakgrunnen for krigen i Ukraina er komplisert og sammensatt. I denne artikkelen får elevene et lite innblikk i krigen og bakgrunnen for den, men i denne omgang er det først og fremst metoden for å følge nyhetsstrømmen, som er viktig. Nederst finnes lenker til utdypende artikler.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
WebsitesVåre anbefalte nettsider til Stages 8.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
FilmsVåre filmanbefalinger til Stages 8.
-
Bøker, filmer og nettsteder
Stages 8–10
Artikkel
BooksVåre bokanbefalinger til Stages 8:
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Det åpne samfunnEtter terrorangrepet i Oslo og på Utøya 22. juli 2011 sa daværende statsminister Jens Stoltenberg at det norske samfunnet skulle svare terroristen med mer åpenhet og mer demokrati. Er Norge et åpent samfunn? Og hva innebærer det for et samfunn å være åpent?
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kunne det skje?Natt til torsdag 24. februar invaderte russiske styrker Ukraina.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Amazing stories
Stages 8–10
Litterær tekst
-
Reasons to Learn English
Stages 8–10
Læringsløp
Reasons to Learn EnglishLook at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?