Fag
Trinn
- 10. trinn (9)
- 8. trinn (9)
- 9. trinn (9)
- 5. trinn (7)
- 6. trinn (7)
- 7. trinn (7)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 4. trinn (6)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
- Vg3 (1)
Forfatter
- Ukjent Forfatter (21)
- Henrik Ibsen (17)
- Henrik Wergeland (11)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander Kielland (7)
- Demian Vitanza (7)
- Johan Sebastian Welhaven (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Asbjørnsen og Moe (6)
- Bjørnstjerne Bjørnson (6)
- Camilla Collett (6)
- Ivar Aasen (6)
- Arnulf Øverland (5)
- Ludvig Holberg (4)
- Mari Eggen Sager (4)
Nøkkelord
7 treff
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Det åpne samfunnEtter terrorangrepet i Oslo og på Utøya 22. juli 2011 sa daværende statsminister Jens Stoltenberg at det norske samfunnet skulle svare terroristen med mer åpenhet og mer demokrati. Er Norge et åpent samfunn? Og hva innebærer det for et samfunn å være åpent?
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.Nummer 3 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktors prompepulverNummer 1 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og det store gullrøverietNummer 4 i serien Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Kan du bidra til et bedre demokrati?Demokrati er et gammelt ord. Vi vet for eksempel at det ble brukt av Perikles, som var en av de viktigste politiske og militære lederne i bystaten Athen på 400-tallet før vår tidsregning. Direkte oversatt fra morsmålet til Perikles betyr demokrati «folkestyre».
-
Til lærer
Åpne ressurser
Artikkel
Konspirasjonsteori og kritisk tenkningEt velfungerende demokrati er avhengig av en engasjert, opplyst og kritisk befolkning. Hvordan skal vi unngå å falle for konspirasjonsteoretisk tull og hysterisk hatprat mens vi gjør det?
-
Velkommen til Matemagisk 5–7
Matemagisk 5–7 Bokstøtte
Artikkel
Hvordan fremme utforskende samtaler i matematikk?Å bli god på å lede produktive helklassesamtaler er et kraftfullt verktøy for å lykkes med utforsking i klasserommet. Gjennom samtalene ønsker vi å få tak i elevenes tenkning, deres resonnementer og ideer. Å lede denne type samtaler er utfordrende, men øvelse gjør mester!