Hopp til hovedinnhold

Søk

5875 treff

  • Det metriske systemet

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Kilovits

    Luringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.

    Luringen
  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Lag mengder med klosser

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet inne
  • Hele og deler av hele

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte: Hvor mange hundredeler?

    Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".

    Thumbnail.
  • Fagstoff

    Fokus Samfunnskunnskap

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Hva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?

  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets
  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Hvordan kan elevene sitte?

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet ute
  • Artikler

    Fokus Samfunnskunnskap

    Artikkel

    Smartklokkeinvasjonen

    Nye tall fra Medietilsynet viser at mer enn en fjerdedel av norske niåringer har en klokke de kan ringe med og som foreldrene kan bruke til å ha oversikt over hvor barna er. Hva gjør det med barndommen, hvis ungene alltid er under oppsyn? Les saken på NRK.no .

  • Solaris 1–4

    Solaris 1–4

    Artikkel

    AR Aschehoug og 3D-modeller

    Med appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.

    side fra en bok med AR
  • Gitarskolen

    Musikk 1–7

    Innholdspakke

    Gitarskolen

    Lær å spille gitar!  Bli kjent med de ulike strengene i «Elisa Eseleter», og lær å spille med én streng i «Twinkle, Twinkle Little Star». I «Hurra for deg som fyller ditt år» kan dere spille med akkorder.  Gitarlærer: Mattias Krohn Nielsen Filmproduksjon: Sigurd Ytre-Arne

    Gitarskole.
  • Samisk identitet og kultur

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Tabu-kort

    Kort som skrives ut. Tilhører øvelsen der man forklarer begreper uten å bruke tabuord. Temaer er sosialisering, identitet og kultur.

  • Ulike representasjoner

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Minus –

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode

    I de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.I de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.

  • Subtraksjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppgave 1

    Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25

  • Subtraksjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    På de neste sidene skal du skrive inn selv.

  • Addisjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    På de neste sidene skal du skrive inn selv.

  • Hva er multiplikasjon?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Tallgåte

    Hvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?

    Luringen
  • Hundreruta

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Den ødelagte hundreruta

    Vi gjør aktiviteter med hundrerruta.

  • Trekantet form

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Sporing

    Tegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.

  • Antallet 10

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Vi snakker om matematikk.

    Thumbnail.