Fag
- Norsk (5859)
- Engelsk (4927)
- Matematikk (3807)
- Spansk (2469)
- Tysk (1473)
- Naturfag (1338)
- KRLE (1141)
- Samfunnsfag (1063)
- Tverrfaglig (889)
- Religion og etikk (879)
- Sosialkunnskap (875)
- Psykologi (497)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (291)
- Samfunnskunnskap (247)
Trinn
- 10. trinn (3252)
- 8. trinn (3252)
- 9. trinn (3252)
- 1. trinn (3140)
- 2. trinn (3140)
- 3. trinn (3127)
- 4. trinn (3077)
- 5. trinn (2063)
- 6. trinn (2063)
- 7. trinn (2063)
- Vg1 (863)
- Vg2 (846)
- Vg3 (538)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
Nøkkelord
5226 treff
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Hele og deler av hele
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: Hvor mange hundredeler?Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvordan kan elevene sitte?Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Hva er multiplikasjon?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteHvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?
-
Hundreruta
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Den ødelagte hundrerutaVi gjør aktiviteter med hundrerruta.
-
Trekantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
SporingTegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.
-
Antallet 10
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikk.
-
Antallet 3
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Skrive 3Vi skriver tallet 3.Vi skriver tallet 3.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteOppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: –Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"
-
Antallet 6
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikk.
-
Antallet 1
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikkk.Vi snakker om matematikkk.
-
Dobbelt så mye
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om dobbelt så mye.