Fag
- Engelsk (6714)
- Norsk (5806)
- Matematikk (2483)
- Spansk (2471)
- Naturfag (2262)
- Tysk (1477)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Samfunnsfag (1063)
- KRLE (932)
- Tverrfaglig (889)
- Sosialkunnskap (875)
- Religion og etikk (763)
- Psykologi (497)
- Kjemi (392)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 10. trinn (2983)
- 8. trinn (2983)
- 9. trinn (2983)
- 5. trinn (2068)
- 6. trinn (2068)
- 7. trinn (2068)
- Vg1 (1314)
- 1. trinn (985)
- 2. trinn (985)
- 3. trinn (972)
- 4. trinn (922)
- Vg2 (729)
- Vg3 (585)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Anne Tveit (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (55)
- utforsk (55)
- Livet på jorda (51)
- viktige ord (47)
- bærekraftig utvikling (42)
- kropp og helse (41)
- folkehelse og livsmestring (39)
- jorda og universet (32)
- stoffer (26)
- Ytringsfrihet (25)
- energi og krefter (25)
- livsmestring (25)
- Biologisk mangfold (23)
- konsentrasjon (23)
- sammendrag (23)
4043 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Livsløp og bærekraftig utvikling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffkretsløp
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Bærekraftig energiproduksjon
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1–2
Video
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"