Hopp til hovedinnhold

Søk

10 treff

  • The Twits

    Stages 8–10

    Læringsløp

  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Three Little Pigs

    This poem takes a new look at an old fairy tale. 

  • Lamb to the Slaughter

    Stages 8–10

    Læringsløp

  • The Witches

    Quest 5–7

    Læringsløp

    How to Recognise a Witch

    The Witches is a book written by the author Roald Dahl. The book is about a boy who lives with his Norwegian grandmother. The boy’s grandmother tells him the story about the witches and how they disguise themselves as lovely ladies, when they secretly want to get rid of all the children in the world. Luckily the boy and his grandmother know how to recognise these evil creatures, but can they get rid of them for good?The Witches is a book written by the author Roald Dahl. The book is about a boy who lives with his Norwegian grandmother. The boy’s grandmother tells him the story about the witches and how they disguise themselves as lovely ladies, when they secretly want to get rid of all the children in the world. Luckily the boy and his grandmother know how to recognise these evil creatures, but can they get rid of them for good?

  • Til lærer

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Konspirasjonsteori og kritisk tenkning

    Et velfungerende demokrati er avhengig av en engasjert, opplyst og kritisk befolkning. Hvordan skal vi unngå å falle for konspirasjonsteoretisk tull og hysterisk hatprat mens vi gjør det?

  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Three Little Pigs

    This poem takes a new look at an old fairy tale. This poem takes a new look at an old fairy tale. 

    Thumbnail.
  • 8-10

    Innhold under utvikling

    Artikkel

    Samskriving som metode og vurderingsform

    Hva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.   

  • På nynorsk

    Biblioteket

    Artikkel

    Det runde problemet

    Robert klarer ikkje å smile. Alt er berre rot. Og då han snubler i ei rund greie som ligg på golvet, skjønner Robert at han har eit problem.

    Forhåndsvisning av bok
  • På nynorsk

    Biblioteket

    Artikkel

    Ei kjedeleg bok

    Eg vil ut av denne boka!

    Forhåndsvisning av bok
  • Forberedelsesmateriale 10. trinn

    Terminprøver 8-10

    Læringsløp

    Dypfryst

    Novellen «Dypfryst» er hentet fra samlingen Et hode kortere og andre hårreisende historier, opprinnelig utgitt på engelsk i 1953. Her møter vi Mary Maloney, som holder både hodet og andre ting kaldt ...