Fag
- Engelsk (6517)
- Norsk (5393)
- Matematikk (4014)
- Naturfag (2260)
- Spansk (1790)
- Tysk (1482)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1158)
- Samfunnsfag (1063)
- Religion og etikk (909)
- Tverrfaglig (872)
- Psykologi (497)
- Kjemi (392)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 10. trinn (1970)
- 8. trinn (1970)
- 9. trinn (1970)
- Vg3 (1193)
- 5. trinn (1161)
- 6. trinn (1161)
- 7. trinn (1161)
- Vg1 (1085)
- Vg2 (983)
- 1. trinn (807)
- 2. trinn (807)
- 3. trinn (794)
- 4. trinn (794)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Anne Tveit (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Helle Aarnes (1)
- Liv Guldal (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
4246 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Fordypningsoppgaver
Psykologi 1–2
Artikkel
BoyhoodSe filmen «Boyhood» og svar deretter på spørsmålene.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Video
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Når mobbingen kan foregå 24 timer i døgnetAlle vet at det er galt å mobbe. Likevel blir 50 000 barn og unge i Norge mobbet av sine medelever.
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video