Hopp til hovedinnhold

Søk

2148 treff

  • Det metriske systemet

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Kilovits

    Luringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.

    Luringen
  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Lag mengder med klosser

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet inne
  • Hele og deler av hele

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte: Hvor mange hundredeler?

    Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".

    Thumbnail.
  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets
  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Hvordan kan elevene sitte?

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet ute
  • Ulike representasjoner

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Minus –

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Subtraksjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppgave 1

    Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25

  • Subtraksjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    På de neste sidene skal du skrive inn selv.

  • Addisjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    På de neste sidene skal du skrive inn selv.

  • Hva er multiplikasjon?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Tallgåte

    Hvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?

    Luringen
  • Hundreruta

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Den ødelagte hundreruta

    Vi gjør aktiviteter med hundrerruta.

  • Trekantet form

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Sporing

    Tegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.

  • Antallet 10

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Vi snakker om matematikk.

    Thumbnail.
  • Antallet 3

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Skrive 3

    Vi skriver tallet 3.Vi skriver tallet 3.

  • Ulike representasjoner

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Tallgåte

    Oppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"

    Luringen
  • Minus –

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte: –

    Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"

    Thumbnail.
  • Antallet 6

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Vi snakker om matematikk.

    Thumbnail.
  • Antallet 1

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Vi snakker om matematikkk.Vi snakker om matematikkk.

    Thumbnail.
  • Dobbelt så mye

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Vi snakker om dobbelt så mye.

    Thumbnail.