Hopp til hovedinnhold

Søk

7622 treff

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?

    Salut 8–10

    Artikkel

    Mes vêtements préférés

    Skriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lettre à ma famille d'accueil

    Skriv en tekst i Mon journal der du forestiller deg at du skal på utveksling til Frankrike.

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lève-toi et chante !

    Reis dere alle sammen, syng med og mim sangen Si tu as d'la joie au cœur (melodi: Er du veldig glad og vet det). Teksten får du av læreren.

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Diskuter – anabole steroider

    Gå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Lydfiler

    Salut 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Salut 8.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Stages 8–10

    Video

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • 6 Sannsynlighet

    Matematikk S1

    Video

  • Filmer til kapittel 6

    Matematikk R1

    Video

  • Filmer til kapittel 3

    Matematikk S1

    Video

  • Addisjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver 2

    Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.

  • Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Oppsummering av trinn 1 til trinn 4

    Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.

  • Stråling overfører informasjon

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Stråling overfører informasjon

    I dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunnI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunn

  • Mikrober

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Mikrober

    Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.

  • Når ting ikke går som planlagt . . .

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Men det vil helst gå bra ...

    Avsluttende tekst i læringsløpet "Når ting ikke går som planlagt ...".

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Le mime

    Jobb i små grupper. Dere får utdelt kort med navn på forskjellige idretter av læreren. Legg kortene i en bunke med ordene ned. En av dere trekker et kort, mimer idretten på kortet, og medeleven(e) gjetter navnet på idretten på fransk. Husk artikkel. Eleven som har klart både navnet på idretten og riktig artikkel, vinner kortet. Bytt på å mime.