Fag
- Engelsk (5288)
- Norsk (3790)
- Matematikk (2978)
- Naturfag (2645)
- Tysk (1924)
- Spansk (1823)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Samfunnsfag (1049)
- Fransk (920)
- Tverrfaglig (527)
- Psykologi (497)
- Kjemi (393)
- Historie (324)
- KRLE (296)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 10. trinn (5756)
- 8. trinn (5756)
- 9. trinn (5756)
- 5. trinn (5350)
- 6. trinn (5350)
- 7. trinn (5350)
- Vg1 (3067)
- 1. trinn (2759)
- 2. trinn (2759)
- 3. trinn (2746)
- 4. trinn (2695)
- Vg2 (1742)
- Vg3 (1478)
Forfatter
- Anne Tveit (71)
- Liv Guldal (67)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (21)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Roald Dahl (6)
- Hege Siri (5)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Olaug Strand (5)
- Elwyn Brooks White (4)
Nøkkelord
10216 treff
-
Påvirkning av kroppens signalsystemer
Solaris 8–10
Artikkel
Diskuter – anabole steroiderGå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.
-
6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag
-
The Twits
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerInteraktiv oppgave til teksten "The Twits" i Stages 9.
-
3 Identitet – hvem er vi?
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning3 Identitet – hvem er vi?
-
My Free Time
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgaver
-
Charlotte's Web
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgave til teksten "Charlotte's Web" i Stages 8.
-
Apartheid
Stages 8–10
Læringsløp
Digital diveTake a digital dive!
-
Powerful Emotions
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til teksten "Powerful Emotions" i Stages 9.
-
Sustainable Development
Stages 8–10
Læringsløp
-
9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier.
-
Lærerveiledning
Arena 8–10
Innholdspakke
LærerveiledningHer finner du lærerveiledning til Arena 10.
-
4 Nasjonalisme
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning4 Nasjonalisme
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
KilderKilder brukt i kapittel 7.
-
Vocabulary Practice
Targets
Læringsløp
Listen, write and translateIngress
-
Vocabulary Practice
Targets
Læringsløp
Listen, Write and TranslateIngress
-
Verbs
Targets
Artikkel
The Present TenseInteractive task: the Present Tense
-
Determiners
Targets
Artikkel
A or anInteractiv task: A or an
-
Too White Awards?
Scope 1–2
Læringsløp
Task 6: DebateGo through your notes from the previous tasks and come up with at least one statement you would like to discuss based on what you have learned from doing this activity. Follow the steps on pp. 20-21 in Scope 1 . Good luck!
-
Stråling overfører informasjon
Solaris 8–10
Læringsløp
Stråling overfører informasjonI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunnI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunn
-
Mikrober
Solaris 8–10
Læringsløp
MikroberBåde bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.