Fag
- Engelsk (5278)
- Norsk (3607)
- Matematikk (2908)
- Naturfag (2740)
- Tysk (1905)
- Spansk (1815)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Samfunnsfag (1050)
- Fransk (920)
- Tverrfaglig (527)
- Psykologi (497)
- Religion og etikk (418)
- Kjemi (392)
- Historie (342)
- KRLE (293)
Trinn
- 10. trinn (4746)
- 8. trinn (4746)
- 9. trinn (4746)
- Vg1 (3879)
- 5. trinn (3814)
- 6. trinn (3814)
- 7. trinn (3814)
- 1. trinn (2597)
- 2. trinn (2597)
- 3. trinn (2584)
- 4. trinn (2583)
- Vg3 (856)
- Vg2 (731)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Lucy Hermoza (21)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Olaug Strand (6)
- Roald Dahl (6)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
Nøkkelord
9481 treff
-
Påvirkning av kroppens signalsystemer
Solaris 8–10
Artikkel
Diskuter – anabole steroiderGå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.
-
The Twits
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerInteraktiv oppgave til teksten "The Twits" i Stages 9.
-
My Free Time
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgaver
-
Charlotte's Web
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgave til teksten "Charlotte's Web" i Stages 8.
-
Apartheid
Stages 8–10
Læringsløp
Digital diveTake a digital dive!
-
Powerful Emotions
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til teksten "Powerful Emotions" i Stages 9.
-
Sustainable Development
Stages 8–10
Læringsløp
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Fordypningsstoff, podkast og filmer
Helse- og oppvekstfag
Video
-
Vocabulary Practice
Targets
Læringsløp
Listen, write and translateIngress
-
Vocabulary Practice
Targets
Læringsløp
Listen, Write and TranslateIngress
-
Verbs
Targets
Artikkel
The Present TenseInteractive task: the Present Tense
-
Determiners
Targets
Artikkel
A or anInteractiv task: A or an
-
Too White Awards?
Scope 1–2
Læringsløp
Task 6: DebateGo through your notes from the previous tasks and come up with at least one statement you would like to discuss based on what you have learned from doing this activity. Follow the steps on pp. 20-21 in Scope 1 . Good luck!
-
Stråling overfører informasjon
Solaris 8–10
Læringsløp
Stråling overfører informasjonI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunnI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunn
-
Mikrober
Solaris 8–10
Læringsløp
MikroberBåde bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.
-
Når ting ikke går som planlagt . . .
Solaris 8–10
Læringsløp
Men det vil helst gå bra ...Avsluttende tekst i læringsløpet "Når ting ikke går som planlagt ...".
-
Energi overalt
Solaris 8–10
Artikkel
PendelenHer skal du gjennomføre en simulering av en pendelbevegelse – noe som svinger fram og tilbake – og undersøke hva som skjer med energien.
-
Nerve- og hormonsystemet
Solaris 8–10
Artikkel
BalanseI denne aktiviteten skal dere utforske balansen og lillehjernens funksjon.
-
Energi og krefter holder verden i gang
Solaris 8–10
Artikkel
Undersøk størrelsene tyngde og masseI denne aktiviteten skal du bestemme massen til noen gjenstander uten å veie dem. Da trenger du en kraftmåler til å måle tyngden og formelen som viser sammenhengen mellom tyngde, masse og tyngdeakselerasjon, G = m ⋅ g . Tyngdeakselerasjonen er 9,8 m/s 2 .