Fag
- Norsk (6466)
- Engelsk (5157)
- Matematikk (4531)
- Naturfag (1894)
- Spansk (1439)
- Religion og etikk (1132)
- KRLE (1119)
- Tysk (1058)
- Tverrfaglig (1030)
- Sosialkunnskap (875)
- Samfunnsfag (850)
- Fransk (682)
- Psykologi (483)
- Historie (343)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 1. trinn (1751)
- 2. trinn (1751)
- 3. trinn (1739)
- 4. trinn (1738)
- Vg2 (1496)
- Vg1 (1326)
- 10. trinn (800)
- 8. trinn (800)
- 9. trinn (800)
- 5. trinn (449)
- 6. trinn (449)
- 7. trinn (449)
- Vg3 (382)
Forfatter
- Nils H. Korsvoll (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
2933 treff
-
Lydfiler
Gente 8–10
Innholdspakke
LydfilerHer finner du lydfiler til Gente 9.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Lydfiler
Gente 8–10
Innholdspakke
LydfilerHer finner du lydfiler til Gente 8.
-
Det var en gang ...
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UtprøvingDette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.
-
Spor av religion
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Inspirert av BibelenDu skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.
-
Levende grafer
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
InspirasjonDette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Monstermøte
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UtprøvingDette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag dyrElevene lager fantasifulle dyr av doruller.
-
Kristendommen
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Merkelige merkedagerI Norge feires fastelavn, jonsok (sankthans), olsok, luciadagen og halloween. Finn ut hva som er bakgrunnen for feiringene. Lag en presentasjon, en podkast eller en digital fortelling.
-
Eske med lokk
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UndersøkelseFinn ut om noen har gjort noe som likner fra før.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag regnbueElevene lager regnbue av silkepapir. Kompetansemål 2. trinn: vise fram og presentere objekter gjennom utstilling eller samling utforske ulike visuelle uttrykk og bygge videre på andres ideer i eget skapende arbeid eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast studere form gjennom å tegne, male og fotografere Kompetansemål 4.trinn: formidle og vise fram eget arbeid gjennom utstilling gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter Utstyr: Silkepapir Saks Lim Hvite ark Kontaktpapir
-
Urfolks religioner
Store spørsmål 8–10
Artikkel
TotemdyrOfte trodde man at et spesielt dyr var knyttet til ens egen stamme – et totemdyr. Hvis du skulle velge et spesielt dyr du føler deg spesielt knyttet til – et totemdyr – hva skulle det være? Begrunn svaret. Velg et totemdyr for hele klassen og lag et kunstverk ut av det.
-
Ressurser
Gente 8–10
Artikkel
ElevarkLast ned elevark
-
Ressurser
Gente 8–10
Artikkel
Oppgavesett og delprøverLast ned oppgavesett og delprøver
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag dukketeaterElevene lager dukketeater med krimmysterier.
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag robotElevene lager roboter av esker eller doruller.
-
Ressurser
Gente 8–10
Artikkel
ElevarkLast ned elevark