Hopp til hovedinnhold

Søk

12 treff

  • Med pennen som våpen

    Grip teksten

    Læringsløp

  • Lyrikk

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Du må ikke sove

    Her kan du lese diktet Du må ikke sove av forfatteren Arnulf Øverland.Her kan du lese diktet Du må ikke sove av forfatteren Arnulf Øverland.

  • Lyrikk

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    En hustavle

    Her kan du lese diktet En hustavle av forfatteren Arnulf Øverland.Her kan du lese diktet En hustavle av forfatteren Arnulf Øverland.

  • Viktige stemmer

    Åpne ressurser

    Litterær tekst

    Du må ikke sove

    Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937. 

  • Med pennen som våpen

    Åpne ressurser

    Læringsløp

  • Frida

    Biblioteket

    Artikkel

    Stjele-Frida

    Nummer 3 i Frida-serien av Mari Sager.

    Forhåndsvisning av bokomslag
  • Nye bøker i Biblioteket

    Biblioteket

    Artikkel

    Supersommer

    Nummer 3 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.

  • Med lyd

    Biblioteket

    Artikkel

    Monster-Frida

    Nummer 1 i Frida-serien av Mari Sager.

    Forhåndsvisning av bokomslag
  • Frida

    Biblioteket

    Artikkel

    Doktor-Frida

    Nummer 2 i Frida-serien av Mari Sager.

    Forhåndsvisning av bokomslag
  • Frida

    Biblioteket

    Artikkel

    Pannekake-Frida

    Nummer 4 i Frida-serien av Mari Sager.

    Forhåndsvisning av bokomslag
  • 8-10

    Innhold under utvikling

    Artikkel

    Samskriving som metode og vurderingsform

    Hva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.   

  • Odas dagbok

    Biblioteket

    Artikkel

    Hei, det er meg!

    Nummer 1 i serien Odas dagbok av Nina E. Grøntvedt.