Fag
- Norsk (5443)
- Engelsk (4742)
- Matematikk (3699)
- Naturfag (1916)
- Spansk (1800)
- Tysk (1495)
- KRLE (1139)
- Samfunnsfag (1070)
- Religion og etikk (864)
- Tverrfaglig (861)
- Psykologi (497)
- Historie (297)
- Informasjonsteknologi (292)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
Trinn
- 8. trinn (2148)
- 10. trinn (2143)
- 9. trinn (2143)
- 1. trinn (1598)
- 2. trinn (1598)
- 3. trinn (1582)
- 4. trinn (1582)
- 5. trinn (1543)
- 6. trinn (1543)
- 7. trinn (1543)
- Vg1 (1201)
- Vg2 (750)
- Vg3 (580)
Forfatter
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Demian Vitanza (1)
- Helle Aarnes (1)
- Ole Robert Sunde (1)
- Vigdis Hjorth (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
- Åsne Seierstad (1)
Nøkkelord
3884 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Søvn, mosjon og mat
Solaris 1–4
Læringsløp
Før du skal soveTekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?Tekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Bli en forskerLæringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Oppstart – Kroppens forsvar
Solaris 1–4
Læringsløp
Oppstart – Kroppens forsvarLæringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Smittsomme sykdommer
Solaris 1–4
Læringsløp
Vi kan smitte hverandreTekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Tekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Kan vi høre en bæsj?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Bæsj eller ekskrementer?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
IKKE FERDIG Spise sammen
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Mat!Tekst i mat og helse
-
Velkommen til burgerskolen!
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Hva er en hamburger?Hvilket land kommer hamburgeren fra? Og heter matretten egentlig hamburger eller burger? Utforsk hamburgerens historie og hva som kjennetegner matretten. Hva finner dere ut?
-
Oppskrifter
Mat og helse 1–7
Artikkel
GuacamoleFinn fram ingrediensene, og les framgangsmåten før du starter.
-
Næringsstoffer
Mat og helse 1–7
Læringsløp
NæringsstofferVi har tre store grupper av . Det er fett, karbohydrater og proteiner. Alle disse trenger du å få i deg i løpet av en dag. Men hvordan vet du hvilke matvarer som har mye av disse næringsstoffene? Og hva er egentlig forskjellen på karbohydrater, fett og proteiner?
-
Velkommen til burgerskolen!
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Velkommen til burgerskolen!Har du noen gang smakt en saftig og god burger? Hvilken type burger var det? I dette temaet skal du gjennom å bli bedre kjent med matretten burger, lære hva mat og drikke gjør for kroppen vår og hvilken næring som finnes i ulike matvarer. Du skal også få lage smakfulle og fristende burgere!
-
Burgerskolen
Mat og helse 1–7
Artikkel
Mat - drivstoffet til kroppen!Hva gjør kroppen i løpet av en dag? Hva trenger kroppen for å kunne gjøre det den gjør? Les overskriften. Hva betyr det at maten er drivstoffet til kroppen, tror dere?
-
På bærtur
Mat og helse 1–7
Læringsløp
UteskoleTekst i læringsløpet "På bærtur"Tekst i læringsløpet "På bærtur"
-
Mat fra hele verden
Mat og helse 1–7
Artikkel
Mat jorda rundtHele klassen samler oppskrifter på retter fra hele verden. Velg én rett du har lyst til å lage, og lag den til dem du bor sammen med. Ta bilder og skriv om prosessen og hvordan det smakte. Til slutt finner du tre interessante fakta om landet matretten kommer fra.