Fag
Trinn
- 10. trinn (8)
- 8. trinn (8)
- 9. trinn (8)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 5. trinn (6)
- 6. trinn (6)
- 7. trinn (6)
- 4. trinn (5)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Henrik Ibsen (17)
- Henrik Wergeland (11)
- Mette Haraldsen (10)
- Demian Vitanza (8)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander Kielland (7)
- Johan Sebastian Welhaven (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
Nøkkelord
9 treff
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
En hustavleHer kan du lese diktet En hustavle av forfatteren Arnulf Øverland.Her kan du lese diktet En hustavle av forfatteren Arnulf Øverland.
-
Med pennen som våpen
Grip teksten
Læringsløp
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
Du må ikke soveHer kan du lese diktet Du må ikke sove av forfatteren Arnulf Øverland.Her kan du lese diktet Du må ikke sove av forfatteren Arnulf Øverland.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Myter og eventyr
Biblioteket
Artikkel
Eventyr for alleEventyr for alle er en serie på 10 kjente og kjære eventyr fra hele verden, gjenfortalt på en engasjerende og lettfattelig måte.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.
-
På nynorsk
Biblioteket
Artikkel
Det runde problemetRobert klarer ikkje å smile. Alt er berre rot. Og då han snubler i ei rund greie som ligg på golvet, skjønner Robert at han har eit problem.
-
På nynorsk
Biblioteket
Artikkel
Ei kjedeleg bokEg vil ut av denne boka!