Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Synnøve Pettersen (45)
- Felicia Røkaas (42)
- Atle Skilbrei (35)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Annelen Brastad (24)
- Øystein Haugsbø (23)
- Henrik Ibsen (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Ida Knapstad (17)
- Siv Fjørtoft (17)
Nøkkelord
153 treff
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Videregående opplæringVideregående opplæring er gratis men ikke obligatorisk. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.
-
Relasjonsferdigheter
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Et treningsopplegg i empatiUtvikling av empati er en modningsprosess, og du blir flinkere om du øver. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Private helse- og omsorgstjenesterEies av private personer eller firmaer.
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Religioner og livssyn i NorgeViktig med kunnskap om andres kulturelle og religiøse tilhørighet.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Vi kommuniserer alltidKommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre.
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Nærhet i omsorg og serviceDet kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Brukermedvirkning
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
BrukermedvirkningVær i dialog med brukeren.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Ulike familieformerFlere ulike familiestrukturer i samfunnet.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Matematikk SF og YFMatematikk-serien presenterer matematikken på en strukturert og forståelig måte. Dybdelæring og kjerneelementer går som en rød tråd gjennom læremidlet.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Naturfag SF og YFNaturfag SF og Naturfag for yrkesfag har en praktisk og utforskende tilnærming til faget som setter elevens læring i sentrum.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Engelsk YFAction kombinerer fellesbok med digitale ressurser tilpasset hvert enkelt utdanningsprogram gjennom et rikt tilfang av oppgaver og aktiviteter.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Mobilens livsløpHva vet du om hvor mobilen din kommer fra? Hvor ofte kjøper du ny? Og har det noe å si?
-
Aschehoug univers
Artikkel
VelferdsstatenHøst er tid for statsbudsjett, og vi har laget ulike oppgaver om velferdsstaten. De kan brukes som introduksjon, repetisjon eller til fordypning.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Engelsk SFI 2020-utgaven av Targets er dybdelæring vektlagt sammen med kritisk tenkning og kildebruk og styrking av engelsk som redskapsfag.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Tysk nivå I og IIMomente 1 dekker det toårige undervisningsløpet i tysk nivå I. Momente 2 dekker to år med tysk nivå II. De to bøkene har et moderne språk og en visuell og engasjerende minigrammatikk.
-
Aschehoug univers
Artikkel
Bærekraftig utvikling i samfunnskunnskapHva er egentlig bærekraftig utvikling? Og hvordan kan vi jobbe med det i klasserommet? Vi har snakket med Annelie Ott som er stipendiat ved ILS. Hun forsker på tenkning i samfunnsfag og skriver om bærekraft i fagfornyelsen.