Fag
Trinn
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Bjørn Sortland (14)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Roald Dahl (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
42 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
The Three Little Pigs
Stages 8–10
Læringsløp
Useful WordsUseful Words
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Vote with your feet!The teacher will ask you some questions. Go to one side of the classroom if your answer is “yes” and move to the other side if your answer is “no”.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Vurdering for læring, støtte og respons underveisNår vi ber elevene våre skrive tekster på engelsk, ber vi dem om å bruke en sammensatt kompetanse, hvor de må kombinere kunnskap om språk, innhold og struktur. For at resultatet skal bli godt, trenger elevene veiledning og tilbakemelding underveis. Det er dette denne artikkelen skal handle om. Oppskrifter på mange typer tekster finner elevene i Stages-bøkene. Elevene trenger en oppskrift – en liste med ingredienser og en instruks som tar dem steg for steg gjennom prosessen. Det er mange måter å hjelpe eleven på. Den responsen som vi gir elevene våre, må være så forståelig og konkret som mulig.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Å skrive en fem-avsnitts tekst steg for stegI denne artikkelen går vi gjennom de ulike fasene i skriveprosessen.
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Useful WordsS8_K02_L03_UW
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Prepositional phrasesS8_K02_L03_Prepositional_phrases
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Useful WordsOppgave til kapittelet Schooldays i Stages 8.
-
Finding a Friend
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointMake an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
Useful WordsNyttige ord til teksten "Following Boo" i kapittelet Amazing Animals i Stages 8.