Fag
Trinn
Forfatter
Nøkkelord
16 treff
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Helse og livsstil
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Selvinnsikt og selvbildeSelvinnsikt gjør det lettere å utvikle seg som menneske Forskjell på selvfølelse og selvtillit Forskjell på selvfølelse og selvtillit
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Samhandlings-kompetanseEvnen til å samarbeide med andre om en oppgave. Evnen til å kommunisere og samhandle med andre mennesker.Evnen til å kommunisere og samhandle med andre mennesker.
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Kunsten å hjelpeAlle mennesker har svake sider. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Konflikter mellom menneskerEksempler på ulike typer konflikter. Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Hva er holdninger?Kan uttrykkes med ord, kroppsspråk og handlinger.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Sosial kompetanseEvnen til å kommunisere og samhandle med andre mennesker. Kommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre.Kommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Se andre og deres behov. Se andre og deres behov. Et viktig utgangspunkt for nærhet og tillit.Et viktig utgangspunkt for nærhet og tillit.
-
Aktiviteter for mestring
Stages 8–10
Artikkel
Funksjonsnivå og tilretteleggingHver sjette person har en eller annen form for funksjonsnedsettelse.
-
Aktiviteter for mestring
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Verdier i yrkesutøvelsenTre grunnleggende verdier.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Kommunikasjon med brukerneGod kommunikasjon og profesjonell samhandling fremmer helse, trivsel og velvære.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Konflikthåndtering – å søke etter løsningerFlere måter å løse en konflikt på. En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder.En konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.Det er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker.
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Fordommer – å dømme på forhåndNoen ganger kan holdningene dine til en sak eller person være formet på forhånd.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Et mangfold av menneskerHvert menneske har sin egen historie og bakgrunn. Vær i dialog med brukeren. Vær i dialog med brukeren. Å være profesjonell i yrket vil si at man har kompetanse innenfor et fagfelt.Å være profesjonell i yrket vil si at man har kompetanse innenfor et fagfelt.