Fag
Trinn
- Vg1 (6)
- Vg2 (6)
- 1. trinn (2)
- 10. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 5. trinn (2)
- 6. trinn (2)
- 7. trinn (2)
- 8. trinn (2)
- 9. trinn (2)
- 4. trinn (1)
Forfatter
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Demian Vitanza (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- H.C. Andersen (1)
- Hege Siri (1)
- Henrik Ibsen (1)
8 treff
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Fremmedkrigere
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Bokbussen RØD/BLÅ
Læringsløp
2: FordypningDet blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.Det blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
4: DebattrundenHvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?Hvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Bokbussen RØD/BLÅ
Læringsløp
1: Hva sier lovverket?Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
3: RefleksjonHatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag. Hatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag.