25 treff
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp om eventyrLæringsløp om eventyr
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Ord som dro, og ord som kom
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
I Norge har vi hatt ulike språkEnkel fagtekst om norsk språkhistorie.Enkel fagtekst om norsk språkhistorie.
-
Les dikt om sommer
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Les dikt om sommerLæringsløp i Mot sommerLæringsløp i Mot sommer
-
Bli en språkforsker
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Sammenlikne diktSammenlikning av samme dikt på norsk og dansk.Sammenlikning av samme dikt på norsk og dansk.
-
En hemmelig skatt
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
En hemmelig skattLæringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"Læringsløp i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløp i temaet "Språket vårt".Læringsløp i temaet "Språket vårt".
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartOppstart til temaet superhelterOppstart til temaet superhelter
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Kjemisk reaksjon i en flaskeI mange matoppskrifter som for eksempel scones og kaker bruker vi natron som hevemiddel sammen med syrlige ingredienser for å lage luftig bakverk. Her skal dere blande natron og eddik og observere hva som skjer.
-
Energi har mange former
Gente 8–10
Artikkel
Lag en vannrakettUtforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.
-
Oppstart
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
OppstartLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi er forskjellige".Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Vi er forskjellige".
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Finn dyr under steiner, stokker og dødt løvDere skal lage en veggavis eller en digital presentasjon av smådyr som dere finner i nærområdet. Dere skal ta bilder og finne fakta om smådyra dere fant, og gruppere dem etter særtrekk.
-
Blod og luft
Gente 8–10
Artikkel
Blod og luft hos andre dyrEn artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Årsak og virkningUtdragene nedenfor er hentet fra forskjellige steder i temaet Systemene i og rundt oss . Hva beskriver i setningene, og hva beskriver ? Snakk sammen om utdragene i klassen.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.
-
Hva må til for at noe kan leve?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva må til for at noe kan leve?Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Hva skjedde?Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.
-
Lær om: Adjektiv
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Lær om: AdjektivLæringsløp om ordklassen adjektivLæringsløp om ordklassen adjektiv
-
Lær om: Setninger og ord
Fokus Sosialkunnskap
Læringsløp
Lær om: Setninger og ordLæringsløp i temaet "Hva sier du?"Læringsløp i temaet "Hva sier du?"