69 treff
-
Landskapets hemmeligheter
Solaris 5–7
Artikkel
Hvordan ble landskapet der jeg bor til?Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
BlomsterbukettenForsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.Forsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.
-
Oppstart – Sola og planetene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Sola og planeteneOppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .
-
Solaris 5–7
Solaris 5–7
Artikkel
Te i kaldt og varmt vannOppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.Oppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.
-
Landskapets hemmeligheter
Gente 8–10
Artikkel
Meteoritter former landskapetEn artikkel om hvordan meteoritter fra verdensrommet former landskapet, og eksempler på steder med spor etter meteoritter.En artikkel om hvordan meteoritter fra verdensrommet former landskapet, og eksempler på steder med spor etter meteoritter.
-
Steinene forteller
Solaris 5–7
Artikkel
Steiner fra verdensrommetEn artikkel om steiner fra verdensrommet.En artikkel om steiner fra verdensrommet.
-
Lungene og luftveissystemet
Solaris 5–7
Læringsløp
Lungene og luftveissystemetEt læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.
-
De stripete bergartene
Solaris 5–7
Læringsløp
De stripete bergarteneLæringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Lag en bryterElevene skal lage en modell av en bryter.Elevene skal lage en modell av en bryter.
-
Den elektriske kraften gir elektrisk strøm
Solaris 5–7
Læringsløp
Den elektriske kraften gir elektrisk strømEt læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene. Et læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene.
-
Dag og natt
Solaris 5–7
Læringsløp
Dag og nattLæringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Hvilke mineraler eller bergarter ville du brukt?En utforskende aktivitet knyttet til bergarter og mineraler.En utforskende aktivitet knyttet til bergarter og mineraler.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Hvor lenge kan vi klare oss uten mat og vann?Ved å bruke ulike kilder skal elevene finne ut hvor lenge et menneske kan klare seg uten mat og vann.Ved å bruke ulike kilder skal elevene finne ut hvor lenge et menneske kan klare seg uten mat og vann.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.
-
Hjertet og blodårene
Solaris 5–7
Læringsløp
Hjertet og blodåreneEt læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om hjertet, blodårene og blodet med utforskende aktiviteter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Finn pulsen dinUtforskende aktivitet hvor elevene skal finne pulsen sin.Utforskende aktivitet hvor elevene skal finne pulsen sin.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Utforsk virkemåten til en ledningsbryterUtforskende aktivitet knyttet til hvordan en bryter virker.Utforskende aktivitet knyttet til hvordan en bryter virker.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Hva er liv?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva er liv?Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .