Hopp til hovedinnhold

Søk

29 treff

  • Fiction

    Gente 8–10

    Artikkel

    On the Way to School

    Tekst til temaet A Day in My LifeTekst til temaet A Day in My Life

    En gutt løper til skolen. Han vinker og smiler.
  • Verbs

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    What do you do every day?

    dobbeldekker buss
  • Intro – A Day in My Life

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Intro – A Day in My Life

    Læringsløp til temaet "A Day in My Life"Læringsløp til temaet "A Day in My Life"

    En gutt pakker skolesekken.
  • Going to School

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Going to School

    Læringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life

    En gutt løper til skolen. Han vinker og smiler.
  • Spare Time

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    What do you do in your spare time?

    Zoom løper til bussen.
  • My Quest

    Gente 8–10

    Læringsløp

    My Quest

    Læringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life

    Oppdrag
  • Facts

    Gente 8–10

    Artikkel

    Michael J. Jordan

    FaktatekstFaktatekst

    En basketball.  Markert med rødt lesenivå.
  • Going to School

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    How do you get to school? Where do you go and who do you see?

  • My Quest

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter til A Day in My Life

    dobbeldekker buss
  • Intro – A Day in My Life

    Gente 8–10

    Læringsløp

    A Day in My Life

    Oppgave til læringsløpet  A Day in My LifeOppgave til læringsløpet  A Day in My Life

  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Pigghuder

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Pigghuder

    Læringsløp om pigghuder.Læringsløp om pigghuder.

  • Kjennetegn på liv

    Gente 8–10

    Artikkel

    Mat og vann

    Mat og vann er livsviktig for alle levende organismer. Hvor lenge kan et menneske klare seg uten mat og vann?

  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Lag brosjyre om isbjørn

    Hvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.

    Lag en brosjyre om isbjørn_thumb.png
  • Livet i Barentshavet

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Livet i Barentshavet

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.

  • The Wake-up Call

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Bus Stop

    Samtaleoppgave

    Busstopp
  • Leddyr

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Leddyr

    Læringsløp om leddyr. Dette er en stor hovedgruppe med mange store undergrupper for eksempel tusenbein, skolopender, krepsdyr, insekter og edderkoppdyr.Læringsløp om leddyr. Dette er en stor hovedgruppe med mange store undergrupper for eksempel tusenbein, skolopender, krepsdyr, insekter og edderkoppdyr.

  • Virveldyr

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bruskfisker og beinfisker

    Selv om mange av de svømmende organismene i havet ligner på hverandre er det flere ting som skiller de fra hverandre. Som du har lært tidligere er det skjeletter som holder oss oppe, men hos noen arter er skjelettet bygget opp av brusk. I denne oppgaven skal du få lære mer om forskjeller mellom beinfisker og bruskfisker, og du kan undersøke nærmere hva brusk faktisk er!

    Bruskfisk vs beinfisk_thumb.png
  • Innhold

    Gente 8–10

    Artikkel

    Dyr du kan finne under steiner, stokker og dødt løv

    Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.

    Thumbnail.
  • Innhold

    Gente 8–10

    Artikkel

    Plantefamilier

    Lag et flerkolonneskjema, og finn ut om de ulike plantene i aktiviteten.

    Thumbnail.