Fag
- Norsk (5153)
- Engelsk (4633)
- Matematikk (3388)
- Naturfag (1916)
- KRLE (1138)
- Religion og etikk (865)
- Tverrfaglig (857)
- Samfunnsfag (817)
- Tysk (646)
- Spansk (558)
- Psykologi (483)
- Historie (298)
- Informasjonsteknologi (285)
- Sosialkunnskap (213)
- Kjemi (194)
Trinn
- Vg2 (2016)
- Vg1 (1545)
- 10. trinn (1113)
- 8. trinn (1113)
- 9. trinn (1113)
- Vg3 (537)
- 5. trinn (294)
- 6. trinn (294)
- 7. trinn (294)
- 3. trinn (165)
- 1. trinn (164)
- 2. trinn (164)
- 4. trinn (164)
Forfatter
Nøkkelord
996 treff
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Ressurser
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Listen and talk
Gente 8–10
Læringsløp
My name is - rapingressingress
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
ERGO Fysikk 1
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel
VelkommenHer finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Vurdering av utforskende arbeidEt slikt prosjekt kan dekke to av kompetansemålene i Fysikk 2. Men vurdering av praktisk og utforskende arbeid kan være utfordrende.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
ForarbeidDet er få elever som er vant til å utforme en problemstilling som kan undersøkes praktisk eller teoretisk. Elevene vil støte på mange utfordringer i et slikt prosjekt og det er lurt å la dem jobbe med og diskutere mindre problemstillinger før de går i gang med den selvvalgte problemstillingen.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Eksempler på forskningsspørsmålForslagene er hentet fra gjennomførte «individual investigations» ved IB-linjen (oversatt til norsk). Problemstillingene gjenspeiler delvis hva som en «pensum» i fysikk på IB og hvor langt ut i kurset (som er 2-årig) elevene er kommet når prosjektet gjennomføres.
-
4C Brukerinput
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Hente skjemainnhold med JavaScriptNå har vi et skjema med en knapp, så nå kan vi legge til JavaScript for å hente elementene og finne ut hva brukeren har skrevet i dem.
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
<div>-elementetNå skal vi se på hvordan vi kan lage en standard HTML-side med tilhørende CSS. Denne siden kan du bruke som utgangspunkt for alle nye sider du skal lage. Vi kommer også til å lage et design som du kan bruke, men du bør tilpasse designet slik at det passer for deg og din smak.
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Overskrifter og avsnitt med HTMLNå kan vi legge til litt innhold i
-elementet vårt. Her skal vi se på hvordan vi kan legge til overskrifter og avsnitt. Senere skal vi se på hvordan vi kan legge til andre typer innhold.1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp