Fag
Trinn
- 10. trinn (7)
- 8. trinn (7)
- 9. trinn (7)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 4. trinn (6)
- 5. trinn (6)
- 6. trinn (6)
- 7. trinn (6)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Roald Dahl (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
7 treff
-
Kurver og grafer
Åpne ressurser
Læringsløp
EkstremværKlimaendringer fører til at ekstremhendelser som hetebølger, tørke, brann, styrtregn og flom skjer oftere og blir mer intense.Klimaendringer fører til at ekstremhendelser som hetebølger, tørke, brann, styrtregn og flom skjer oftere og blir mer intense.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og det store gullrøverietNummer 4 i serien Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.Nummer 3 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Doktor Proktor
Biblioteket
Artikkel
Doktor Proktors prompepulverNummer 1 i serie Doktor Proktor av Jo Nesbø.
-
Kaikaikai
Innhold under utvikling
Artikkel
Ny artikkel med nye embeds og greier!Søkesøkesøke.
-
Forberedelsesmateriale 8. trinn
Terminprøver 8-10
Læringsløp
Doktor Proktors tidsbadekarLise og Bulle har reist til Paris for å hjelpe sin kjære venn og nabo, Doktor Proktor. Proktor er i trøbbel, og en av hans fantastiske oppfinnelser sender Lise og Bulle ut på en reise i tid og rom. I dette utdraget forklarer Juliette, som var Doktor Proktors kjæreste i studietiden, hvordan oppfinnelsen virker.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.